söndag 21 januari 2007

Träning & Knähund

Stannade hemma i helgen på grund av vädret och eventuella strömavbrott som just nu verkar vanliga i Tjuserum. En otäck tanke slog mig igår; undrar hur det gick med viltfrysen efter en veckas strömavbrott?? Sura fåglar och klövar är jag själv inte särskilt förtjust i så jag förstår mycket väl de hundar som inte vill ta dem.

Lite träning blev det i alla fall under helgen då Maria följde med mig ut och agerade kastare i snön. Tränade lätta linjetag och markeringar i lite svårare, snårig terräng. Han jobbar på bra nu och i bra tempo, men avlämningarna är obefintliga. Sedan märks det också att det händer lite annat i huvudet på honom vid den här åldern, dofter har blivit väldigt intressant och det är mycket som ska utforskas när vi är ute. I går var vi ute i skogen och jag hade tagit med mig pipan för första gången på flera månader för att träna lite inkallning. En östgöte gick efter mig och ropade: "Dä måste ble godis mä dö"! Hm... tur att jag själv pratar Rikssvenska...

Mest har vi ändå varit inne i helgen. Jag har jobbat litegrann och vet nu därför att det faktiskt går att få plats med följande i min lilla fotölj: en människa, en nätt liten knähund på drygt 20 kg, en dator, samt diverse papper och böcker. Det blir dock ganska tungt och obekvämt för den stackaren som sitter underst (jag).