onsdag 17 januari 2007

Murphys Law & Stjärnor

Murphys Law, dvs Anything that can go wrong will go wrong, tycker jag är rolig. Utom när den drabbar mej själv. På jobbet råder definitivt Murphys Law just nu. Jag jobbade hemma i går förmiddag för att få jobba lite i lugn och ro. Bäst som jag sitter där i min fotölj halvt begravd i papper om Östafrika blir jag skallad av min rara lilla hund. Det måste ha tagit perfekt för jag såg stjärnor, käken slutade fungera och jag fick äta flytande föda resten av dagen. Jäkla ligist!

Ligisten och jag tränade i alla fall Linföring på kvällen och det gick riktigt skapligt. Han är inte lika kontaktsökande som han var när han var valp men å andra sidan börjar han få lite koll på sin kropp.

Jag har förresten fått bilder på två av de gula valparna i kullen, Ladda och Imre. De är betydligt grövre än Teo och liknar farfar Brim (nedan) som är av lite grövre modell. Farfar Brim är en riktig stjärna som kom hit från England och tog svenskt och finskt jaktprovschampionat på nolltid - inte det sämsta att vara lik honom!





SJCH FINJCH Tasco of Brimstone