torsdag 18 januari 2007

Dagis & Tävlingslydnad

Teo går fortfarande på dagis på onsdagar och han är helt överlycklig när han förstår att vi är på väg dit. Som tur är är han dock precis lika glad när jag hämtar honom! Det vore ju tråkigt annars! I går måste han ha roat sig ordentligt för han gick och lade sig och sov så fort vi kom hem - bekvämt måste jag ju erkänna eftersom jag också var trött och inte hade något alls emot att tillbringa kvällen framför TVn.

Idag var det så dags för kursen i Tävlingslydnad. Även om det kröp lite i kroppen på honom i början så måste jag säga att han skötte sig bra. Vi tränade Ingångar och det gick rätt bra - men jag vill ju förstås ha dem perfekta! Det får bli ett projekt för helgen då vi tänkte dra till skogs (Tjuserum). Om de har fått tillbaka elen efter stormen vill säga, jag är inte tillräckligt mycket av skogstomte för att klara mig utan... Att tillbringa en helg tillsammans med en miljard råttor i ett hus utan lyse, mitt ute i ingenstans, är nog inte alls bra för min mentala hälsa!

Marie som har Teos mamma Tassa är lydnadsproffs och tävlar Tassa i elitklass, här med Teos syster Ladda (foto: Maud Eklund).