måndag 15 januari 2007

Plockepinn & Parkeringsböter

Jag hade inte en tanke på att Vallaskogen skulle ha drabbats så mycket av stormen, men det såg ut som ett plockepinn idag och det gick inte att ta sig fram på mina vanliga stigar. Var ute för att träna Linjetag men det var svårt. Varje gång jag hittat en bra stig att lägga ut en dummy på och skulle skicka hunden kom en pensionär runt hörnet. Sta'ns alla pensionärer var ute i Vallaskogen för att titta på förödelsen samtidigt som jag försökte träna. Det finns uppenbarligen gott om pensionärer med tanke på att det stod en bakom i princip varje gran och förstörde varenda övning jag försökte göra... Typiskt.

För övrigt måste jag nog ringa till parkeringsbolaget och tala om att jag tyvärr inte kan betala mina parkeringsböter då min hund tyvärr ätit upp parkeringsboten... Ja, okej det låter som en dålig uräkt men det är faktiskt sant. Idag när jag kom hem hade han bitit sönder den i småbitar. Och nej, det är inget jag har lärt honom att göra på beställning. Det är säkert!