onsdag 24 januari 2007

Segern över apportbocken & En pärla till valp

Han är så otroligt snäll min valp. Häromdagen var vi inne i en djuraffär för att handla lite. Jag parkerade Teo vid en hylla medan jag handlade. Där satt han bredvid hundgodiset och rörde sig inte ur fläcken trots att affären var full av andra hundar och människor som gick runt. En riktig pärla till valp!

Han har numera också accepterat att sitta med apportbocken i munnen. Det tyckte han dock var OK först efter att jag mot alla regler (enligt lydnadsfolket) kastat den och låtit honom hämta den ett par gånger. Eftersom det faktiskt ändå gäller en apportör föredrar jag att han ser apportbocken som en rolig grej. Apportbocken är lydnadsmomentet som ska tränas på kursen på torsdag så nu har vi gjort vår hemläxa - det behövs kanske hemläxor för att jag ska komma igång och träna ordentligt?






Barndomsvännen Vincent 11 mån
(Foto: Fatima Bilajbegovic)