söndag 11 mars 2007

Smart eller inte?

Teo tycker att han har kommit på något smart. Om jag somnar om efter det att han väckt mig på morgonen, tror han att jag inte märker om han smyger upp i sängen. Han tror själv att han blir både liten och osynlig där han kurar ihop sig som en boll på täcket. I själva verket är han dock varken liten eller osynlig och alltså inte alls så smart som han tror...

Hans träningssemester är nu över och vi har jobbat lite i helgen. Apportering med tennisboll istället för dummy, för att försöka förbättra de dåliga avlämningarna, är helgens stora uppgift. Hundeländet (som han heter i de sammanhangen) kastar alltid dummisarna framför fötterna på mig och jag har inte brytt mig om att bråka om saken, inte krävt att han ska göra snygga avlämningar. Men nu är det bäst att vi skärper till oss och sätter igång och tränar så att vi inte är otränade inför vårens valpträffar! Med tennisbollen gick det i alla fall att lura Hundeländet att göra bättre avlämningar. Jag är smartare än han tror....














Firepoppy's First Choice & Searover Pattering Prince