torsdag 22 mars 2007

Träning & Olika åsikter

Den här veckan har Teo och jag tränat två gånger på lydnadsplanen. Det har gått bra! Om han bara får sitta vid sidan av och titta en stund till att börja med så fokuserar han riktigt bra på jobbet sedan. Men idag, när det var dags för Läggande, gick lillkillen helt plötsligt i strejk. "Matte det är BLÖTT på backen!" Jag gillar inte heller regn. Sådan matte sådan hund....

På dummyträningen är han tyvärr inte helt koncentrerad på sin uppgift. Lite mera motor skulle jag allt önska mig. Igår lade jag ut ett fält. Han fick leta en liten stund innan han hittade första dummyn och matte jublade högt när han med full fart var på väg in med dummyn. Fem meter framför mig släpper han dummyn och hugger istället tag i en stor gren som han släpar in. "##*##¤#!" tänkte matte. "Varför ser hon så missnöjd ut när jag ger henne världens skojigaste pinne?" tänkte Teo...