torsdag 15 mars 2007

(O)lika som bär

Igår var Teo riktigt magsjuk och mycket olycklig på grund av det. Dessutom blev han jagad av en ettrig cockerspaniel (Vincent) som bet honom i svansen. Som om det inte vore nog fick han ju heller inte något att äta på hela dagen - finns det något som kan vara värre för en labrador än att inte få mat på en hel dag? Trots att han var så magsjuk vara han i alla fall tillräckligt pigg för att gång på gång förmedla hur upprörd han var över det faktum att han inte serverades någon mat.

Ytterligare ett matvrak anlände i morse, Tom kom till sta'n. Det var ett tag sedan vi sågs så jag tänkte att det var lika bra att omedelbart visa honom var skåpet ska stå. Vi släppte båda hundarna i parken och jag kallade in Tom. Det hände - - ingenting. Om någon undrar vilken av de två svarta labradorer jag går omkring med som är min, så vill jag svara att det är väldigt lätt att se skillnad på dem. Min är den som kommer när man ropar. Tom är den som oberörd går åt andra hållet...