fredag 9 februari 2007

Tonårshund & Manlig matte

Hjälp! Någon har tagit min rara lilla valp och ersatt honom med en strulig tonåring! Eller är det Teo som växer upp? Jag är inte helt säker på vilket... På en vecka har dock min rara valp som tidigare aldrig ens rört något, finfördelat både pappersinsamlingen och sin korg i små, små bitar. Han har också åsikter om mycket (inte nödvändigtvis samma åsikter som matte), kissar helt plötsligt sjuttio gånger per promenad och skäller kaxigt på oskyldiga människor som han av någon mystisk anledning tycker förtjänar det. Hur blev det såhär?

Ja, okej det ska väl erkännas att jag är mycket bortskämd med att ha en extremt snäll och på alla sätt exemplarisk valp. Nu när jag tycker att han varit besvärlig i veckan så är det kanske snarast så att han börjar bli som en "normal" hund, besvärlig "på riktigt" det kommer aldrig Teo att bli. Jag var hur som helst nöjd med honom efter träningen igår. Hoppningen gick bra och i Linföringen har han börjat bli väldigt följsam och koncentrerad på mig, utan att vi egentligen har tränat det. Emma hjälpte oss lite extra med vänstersvängar och ja, vad ska man säga...för mig räckte det med att försöka koncentrera mig på att vända på rätt fot - att jag sedan skulle få med mig hunden rätt också klarade jag inte av att tänka på samtidigt. Då är jag ändå tjej och då borde jag ju kunna göra två saker samtidigt kan man tycka!? Det kanske är som en av mina kollegor en gång sade till mig när jag inte sett att hon bytt frisyr "Herregud Cecilia, du är dum som en man!" Jag måste försöka bli lite mer kvinnlig. Kan någon skicka ett läppstift?