lördag 10 februari 2007

Såp-operor: Dikt & Verklighet

Undrar om vi tittar för mycket på TV? På något sätt verkar det verkliga livet närma sig de uppdiktade såp-operorna. Dramatiskt. Spännande. Tyvärr dock på ett negativt sätt. De sista dagarna har varit omtumlande och jag känner att jag inte har så mycket energi kvar.

Teo däremot är full av energi och studsade genast upp när väckarklockan ringde 05.45 i morse. Själv lät jag klockan ringa fyra gånger till innan jag mödosamt släpade mig upp ur sängen... Ponnytävling med Alice stod på schemat idag. Det innebär för Teos del en nyttig dos social träning bland människor, hästar och hundar med ena delen av paret Bilajbegovic-Skogwik i andra änden på kopplet. Alice och Greyson hade en mindre bra dag tillsammans idag, så som det kan bli på tävlingar ibland - men Alice har en fin känsla för djur så det kommer gå bättre nästa gång.

Ikväll sitter vi trötta framför TV:n igen. Alldeles säkert finns det någon dramatisk och spännande såp-opera vi kan titta på. Nej, just det, det behövs ju inte. Jag lever ju i en såp-opera..."Vilken fakultet kommer att få bäst siffror? Hur ska det gå med svartsjukedramat i korridoren? Vilken tant kommer att vara elakast i morgon? Kommer Cecilia att överleva en vecka till på jobbet och vilken avdelning kommer Fatima att välja på måndag? Stanna kvar, svaret får ni efter reklamen".