torsdag 15 februari 2007

Personliga frågor

Teo har blivit utmanad av Vincent att svara på personliga frågor (Vincents svar finns på hans sida):

Var är hunden född? Jag är född på Rosenöga 29 mars 2006.

Hundens favoritgodis? Vaddå favoritgodis?? Jag är labrador, jag äter allt!

Hur många egna halsband och koppel har hunden? Jag har 1 halsband med koppel och ett retriverkoppel. Jag borde egentligen få fler för matte slarvar hela tiden bort dem.

Hur ser hundens förhållande till vatten? Jag tyckte att det det var OK att gå i sjön när jag var liten, men jag vill helst att matte ska följa med och hon är en badkruka!

Har hunden några kläder? Ja, jag har ett fodrat goretex-täcke som jag har använt några gånger t ex när vi har stått ute hela dagarna och tittat på stora hundar som hoppar runt med människovalpar på ryggen. Hästar kallas visst den hundrasen.

Har hunden några kännetecken som skiljer den från andra hundar i samma ras/färg? Matte säger i alla fall att jag är söt.

Hur reagerade resten av flocken (tvåbenta som fyrbenta) när den nya hunden flyttade in? Tom sa till matte att ta bort mig och att han inte tänkte bo i samma hus som mig. Jag pussar honom ändå varje gång vi ses och jag tror nog att han tycker att jag är rätt skojig att leka med nuförtiden (även om han fortfarande vägrar bo med mig fast matte försöker övertala honom).

Vad är/skulle vara absolut bästa belöning hunden skulle få? Alltså, jag tycker att det mesta är gott och det mesta är roligt.

Vad är det bästa hunden vet? Min matte. Jag vill inte gå långt bort från min matte. Och så vill jag alltid ha mat förstås... Blodspår tycker jag också är fantastiskt roligt, men det tycker inte matte. Hon är tydligen för gammal för att hänga med i mitt tempo.

Vad är det värsta hunden vet? Öronrens tycker jag är otäckt! Då försöker jag krypa ihop lite för att komma undan. Man vet ju aldrig med sådana där medel, öronen kan ju ramla av eller nå't.

Har hunden någon alldeles speciell egenhet? Jag sitter i knät på kvällarna när jag är trött. Jag ringer på hos Ing-Marie genom att sticka huvudet genom kattluckan när jag kommer dit. Det finns de som påstår att jag är dum som gör det, men jag ska minsann säga er att en gång kom jag in i huset den vägen! Fast det var ett tag sen, det har gått trögt på sistone.

Något hyss som hunden pysslar med? Matte påstår att jag har varit besvärlig den sista veckan bara för att jag finfördelat ett par saker... Får man inte det?

Hur sover hunden på natten? Jag sover i min korg i sovrummet. Exakt 06.45 försöker jag väcka matte första gången. Hon verkar aldrig uppskatta det och jag fattar inte riktigt varför?

Vad får hunden för foder? Jag äter billigt foder från Odal. Plus allt annat som jag lyckas komma över utomhus...

Hur reagerar hunden om den får några dagars vila? Jag var tvungen att vila en hel vecka en gång när jag hade legat på sjukhus. Matte åkte till Schweiz men min kompis Ing-Marie tog hand om mej. Det var lite tråkigt att inte få springa runt som man ville men det gick rätt bra ändå.

Vad tror du skulle vara hundens drömtillvaro? Ett jobb som hundfoderprovsmakare skulle jag kunna tänka mig!