fredag 28 december 2007

Ung & Oövervinnlig

Teo är ung, outtröttlig och oövervinnlig. I alla fall i leken med Valle som till Teos stora lycka har betydigt sämre kondition och inte klarar att hänga med i svängarna någon längre stund. Teo utnyttjar sitt övertag till fullo och hans självförtroende växer för varje dag.

Tom däremot är ovanligt stillsam efter julhelgens träning som sedan följdes av en dags jakt i skogen. Själv är jag om möjligt ännu mera stillsam än jag brukar på grund av en mycket envis träningsvärk. Jag rör mig som en 80-åring. Helst rör jag mig inte alls. Att följa upp en dressyrlektion med en hopplektion två dagar senare är en mycket dålig idé - i alla fall om man inte suttit i sadeln på ett halvår. Straffet för att man fortfarande tror att man är ung och oövervinnlig är hårt och smärtsamt. Inte ens en lång session i bubbelbadet hjälper min stackars otränade kropp. Det gör ont överallt.