onsdag 12 december 2007

Alltför ordningssamma människor

Tog med mig ett par dummys på promenaden i går. Lade ut en på en stig för att få ett långt, rakt, lätt Linjetag. Typiskt nog såg jag en människa närma sig precis när jag skulle skicka Teo så jag vände mig om och skickade honom på en Markering istället. En halv minut senare vänder jag mig om igen och skickar honom på Linjetaget. Men han kommer tillbaka utan att plocka up dummyn. Inte bra! Jag skickar igen. Han ligger kvar och söker men verkar inte hitta något. Han har blivit blind tänker jag och går ut för att peka på dummyn som jag lagt på stigen. Problemet är att jag inte hittar den fast jag var så säker på vart jag lagt den. Börjar fundera på om jag kanske är mer än lovligt förvirrad när jag efter 10 minuters letande tillsammans med Teo fotfarande inte hittat dummyn. Då får jag syn på den. Den ligger inte längre på stigen. Någon ordningsnazist har hängt upp dummyn på ett staket!