måndag 17 december 2007

Frusen & Träning

Det är mörkt och kallt ute och eftersom jag är väldigt frusen gör jag mitt bästa för att undvika att vara ute om det går... Det går att träna mycket i vardagsrummet! Just nu tränar vi på sidförflyttningar till höger (går bra förutsatt att (1) jag inte tappar balansen och (2) hunden låter bli att gå på mina fötter) och förflyttning bakåt (fungerar faktiskt utan komplikationer som de ovan).

I helgen var vi i alla fall ute och tränade lite apportering. Teo fick ett par Linjetag och några Dubbelmarkeringar. Fokuseringen var inte hundraprocentig på grund av löptik men alla skötte sig ändå bra. Vi avslutade med en mini-walk up med två labradorer och en border på linjen. Labradorerna fick förstås göra allt jobb men verkade trivas bra med den arbetsfördelningen.