fredag 14 mars 2008

Man lär så länge man lever

Tänk så fel man kan ha! Den här veckan har jag fått en hel del påpekanden som tyder på att jag i alla år fullständigt missuppfattat det här med sängar och hundkorgar:
Tydligen är det självklart att Teo ska få sova i sängen om han vill (trots att han, till skillnad från mig lämnar leriga tasspår och en miljard hår på lakanen).
Tydligen är det bara jag som känner till uttrycket "sanitär olägenhet".
Tydligen är det så att om jag inte vill dela sovplats med Teo är det inte Teo som ska tvingas sova hundkorgen, utan jag (trots att jag är 1,79 lång och han betydligt mindre).

Jajamensan, man lär så länge man lever!

Teos lilla vita syster Ladda har också lärt sig nya saker idag. Som att om man har vit päls, stjäl en blå penna och sedan biter sönder den, är det omöjligt att hävda att man är oskyldig till brottet. Blått bläck syns nämligen väldigt väl på en vit hund. En bild på den blåfläckiga tjuven Ladda finns på Mauds blogg!