onsdag 11 juli 2007

Träning & Grishund

I morse tog jag för första gången med mig Teo ut på ett träningspass för matte; en joggingtur. Det gick bra, han hade den goda smaken att springa snällt hela tiden. Tom däremot, som inte tar någon hänsyn till andras känslor, brukar nöja sig med att fort medan jag springer så mycket jag orkar. Det är definitivt inte bra för mitt självförtroende!

Teo har också fått ett par mycket korta träningspass de senaste dagarna, då vi bara kört Ut-tecken. Så länge jag inte blandar in något annat går det bra. För övrigt har vi inte gjort mycket. Teo gjorde däremot en egen utflykt ut i vetefältet i eftermiddags. När han kom tillbaka stank han gris. Ett totalt onödigt inslag i den svenska faunan om jag får säga vad jag tycker… Det blev storrengöring från topp till tå inklusive tandborstning och tre schamponeringar. Efter de tre schamponeringarna luktade Teo -- fortfarande gris… Ordet ”grishund” har fått en ny innebörd.