måndag 16 juli 2007

Tripp till Norrland för träning

Vi har varit i Norrland! Ja, eller Eskilstuna då. Långt bort var det i vilket fall. Mari (med mamma Tassa och syrran Ladda) och Maud (med Cosy & Kelly) var snälla och ordnade viltträning åt Teo första kvällen då han fick testa en hel del nytt vilt, bl a Trut, Rapphöna och Knipa. Truten var måttligt populär. Sedan blev det markeringar med dold nedslagsplats och terrängbyte. Det har ju varit lite dåligt med träningen på den fronten så det blev lite svårt för honom men det löste sig såsmåningom. Tjejerna däremot var i högform!

Dag två utökades sällskapet med Malin (med syrran Vera) och ytterligare två Searover-hundar från Stockholm (Cosys Arraks och Flaming Tigger). Det blev fler markeringar med dold nedslagsplats och terrängbyte (på myrmark t ex vatten-ö-vatten) och några linjetag till markeringsområdet. Det tog ett tag innan Teo förstod att han var tvungen att ta sig över ön och därefter hoppa i vattnet på andra sidan, men såsmåningom ramlade poletten ner. Det blev fantastiskt bra träning!


























Förutom den träningen jag fick jag lära mig endel annan viktig kunskap:
1 Det är väldigt långt till Eskilstuna. Jag ska inte åka dit så ofta.
2 Det går faktiskt att frakta fem (5) labradorer i bagageutrymmet på en Volvo kombi.
3 Jag har en skrotbil (upplysning från Maris son).














Teo, Kelly, Cosy, Ladda, Tassa