tisdag 8 maj 2007

Dåligt väder & dåliga kläder

Pudeln Sixten som jobbar på bokhandeln på campus kom ut för en lekstund idag. Han hade förändrats sedan sist de sågs - nu är han ett år, stor, väldigt elegant och betydligt kaxigare! Men eftersom Teo inte utmanar eller besvarar dominansförklaringarna så blir det inget problem utan det blev lek när de första spänningarna gått över.

Efter leken åkte vi ut till brukshundklubben. Där blev det lite ofokuserad träning, mest för att sysselsätta Teo en stund. Vi körde lite Ut-tecken, Ligg-Stå i följd och Linförighet. Plötsligt öppnade sig himlen och regnet började vräka ner. Allt hann bli väldigt blött på den minut som det tog att ta sig till bilen. Uttrycket "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder..." är ju hur dumt som helst. Ösregn måste väl ändå rimligtvis räknas som dåligt väder? Och jag har för övrigt bra regnkläder. De ligger säkert där jag lade dem när jag flyttade in i den här lägenheten. Långt in i garderoben. Där ligger de ju bra. Nu ska jag hänga upp mina genomblöta kläder... Och i fortsättningen ska jag bara gå ut om det är sol.