onsdag 24 oktober 2007

Har människan inget vettigare att göra???

Igår var det dags för Teo att få prova att åka buss. Det har han aldrig gjort tidigare och jag tänkte att det är ju bra att träna på. Man gör ju ganska mycket för sin hund... jag fick se (onödigt) många gator i Lambohov. Teo skötte sig förstås exemplariskt.

När vi kom till ändhållplatsen och jag fortfarande satt kvar, kom chauffören fram och frågade om jag inte skulle gå av någon gång. Jag förklarade att jag åkte runt med bussen bara för att träna hunden. Chauffören kom från ett land där jag gissar att man inte lägger så mycket tid på att träna hundar - och definitivt inte tränar dem på att åka runt i en stadsbuss. Jag vet inte om det var hans minspel eller det faktum att han tittade på mej och skakade på huvudet, som fick mej att tro att han tyckte att jag borde skaffa mej en vettigare sysselsättning än att åka runt, runt i en stadsbuss med min hund på kvällarna. I femtio minuter...