fredag 5 oktober 2007

Entusiasm & Krossat självförtroende

Igår träffade vi Emma och Trick för att köra ett pass på lydnadsplanen. För Teos del innebar det mest lite lekfull och lättsam träning den här gången eftersom han behöver lite vila. Men han var entusiastisk som vanligt!

Lika entusiastisk var han över min idé att vi skulle jogga efteråt. Jag var inte riktigt lika entusiastisk, men motion är ju nyttigt sägs det. När jag tyckte jag hade sprungit jättelänge och var helt slutkörd var jag tvungen att kolla på klockan för att kontrollera hur länge jag sprungit. Fyra minuter! Så det var bara att fortsätta lite till. Kom till en nedförsbacke där jag ökade tempot och sprang allt jag kunde. Wroooom - det bara blåste till när jag blev omsprungen av två galningar som rusade fram i 120 km i timman. Minst. Förbannade sportfånar. Jag tog Teo och mitt nedtrampade självförtroende och åkte hem.