söndag 3 juni 2007

En inte så lysande idé

Man kan nog lugnt säga att jag försummat hästarna sedan jag köpte Teo. I går hade jag i alla fall bestämt att jag skulle ta ut Chattis på kvällen. Innan dess kom jag på den lysande iden att jag skulle rida en timmas lektion på eftermiddagen. Engelsk ridning. Det har jag inte sysslat med på 6-7 år, men det är ju bra med motion och jag är ju ändå i hyfsat bra form. Det blev en mycket plågsam timma. Därefter åkte jag högröd i ansiktet och med darrande ben till nästa stall där Agneta på ett eller annat sätt lyckades baxa upp mig på nästa häst. Det blev en kort och mycket stillsam ridtur för Chattis.

I morse vaknade jag tidigt och förbannade alla extremt korkade idéer som jag fick igår. Det är inte bra med motion. Jag är inte alls i hyfsat bra form. Fötterna känns visserligen bra. Och ansiktet fungerar också. Men för övrigt värker det något fruktansvärt i varje liten muskel i hela kroppen! Till och med att andas gör ont. Jag rör mig som en 80-åring. Att rida idag igen var liksom inte aktuellt – det fick bli fika på Gränsö Slott med Teo och Albin istället.


Mycket skötsamma kompisar på Gränsöutflykt