onsdag 6 oktober 2010

Smålänningar & Muskelbyggare

Teo var hos en ortoped i veckan. Det tog den veterinären ca 5 minuter att provocera fram hältan. Jag kunde inte låta bli att fundera lite på de många veterinärbesök vi varit på under våren, då ingen hittat vare sig något fel på benet eller någon hälta. Och då blev det onekligen svårt att låta bli att tänka på de många tusenlappar det kostat mig. Min pappa hävdar att jag säkert lärt mig något på vägen - och därför ska jag bara se det som "Läropengar".

Det finns, som jag ser det, bara en enda slutsats man kan dra av den diskussionen. Min pappa är uppenbarligen ingen äkta Smålänning. Men jag är det.

I vilket fall röntgades båda bogarna också eftersom artros kan uppstå efter en sådan smäll. Bilderna visade inget sådant. Antagligen har ett glapp uppstått i leden i och med skadan och det måste kompenseras med muskler runt leden. Prognosen för att det ska fungera trodde veterinären var god. Så nu ska vi styrketräna ordentligt och bygga muskler! Och med "vi" menar jag, naturligtvis, enbart Teo.