lördag 13 december 2008

Lucialydnad & Livet

Igår fick jag lära mig att man bör kunna leva med 2:or. Nu tränar jag på just den saken. Det blev en kort tävling idag eftersom alla utom två hade strukit sig i klass 3.

Gruppmomenten gick fint. Fria följet var inte som det skulle, han blev låg när han kom in på planen (8). På Sättandet stannade han bara (0). Övriga moment var OK, även om jag fick ta till Dubbelkommandon på flera moment. Det är extremt ovanligt när det gäller Teo och beror nog snarast på osäkerhet och det lite låga allmäntillstånd som råder just nu. Men det tyder väl också på att vi inte tränat tillräckligt på sistone.

Vittringen blev rätt - skönt! Jag tror att Teo ändå tyckte att tävlingen blev en positiv upplevelse och det var extra viktigt just nu. Själv fick jag viss kritik från publiken för "kast av metallapport i snödriva" (istället för att landa på den plogade gången dit jag kastade den, drogs apporten helt av egen kraft mot snödrivan). Jag får försöka lära mig att leva med det också.