söndag 3 augusti 2008

Simträning

Teo och jag har simtränat endel i veckan eftersom värmen satt stopp för annan typ av motion. Oftast har simträningen gått till så att jag gått ut i vattnet tills det blivit tillräckligt djupt för att Teo ska bli tvungen att simma och sedan har han simmat runtomkring mig en stund. Häromdagen verkade emellertid något vara fel. Bakdelen sjönk hela tiden och han hade inte sin vanliga fart framåt. Blev orolig och gjorde en koll på bakbenen för att se om han hade ont någonstans. Det hade han inte så vi gjorde ett simförsök till. Tittade noga på hans bakben och hittade "problemet". Teo gjorde som jag. Han fuskade med simträningen. Han gick med baktassarna på botten och plaskade lite lätt med frambenen för att hålla sig upprätt. Ett tämligen smart drag av den lilla labradoren måste jag säga...