tisdag 15 april 2008

Kul eftersnack

När klassen var klar i lördags kom domaren förbi och sa

"Du borde öka tempot på Fria följet"

Jodu, tänkte jag glatt. Det hade jag jättegärna gjort. Om det inte varit för ett pyttelitet problem. I lördags kunde Teo av någon (för mig) obegriplig anledning inte fokusera på något annat än att undvika att sätta sina (tydligen) ytterst vattenkänsliga tassar i vattenpölarna. Han var t o m värre än jag är när jag ska ta årets första dopp. Men det sade jag inte.

"Hon är väldigt trevlig din hund, hon är positiv" fortsatte domaren
"Det är en hane" svarade jag
"Jaha, men han ser i alla fall ut som en hon" sa domaren

Jodu, tänkte jag glatt. Om du tycker han är feminin NU - då skulle du ha sett Prince Teo för ett halvår sedan. Princess Teo snarare... Men det sade jag inte.