torsdag 16 augusti 2007

Allmänbildad & Vältränad

Det tog mig några dagar ett hämta mig efter Searoverträffen. Teo klarade sig bättre, han kunde ju sova i bilen hela vägen hem. Förutom när jag väckte honom för att han skulle titta på en Dalahäst och när vi åkte över Dalälven... Även en labrador måste väl vara lite allmänbildad när det gäller Sveriges geografi och turistattraktioner?

Igår tränade vi lite igen; Linjetag och Ut-tecken. Ganska korta avstånd och lätta övningar. Bortsett från att jag hade viss svårighet att hålla ordning på armarna och höger/vänster, gick det riktigt bra. Sakta men säkert går det framåt!

För övrigt har veckan varit hård för Teo. Han har i flera dagar lekt med "Pitbull-labradoren". Hon hugger oavbrutet efter frambenen på motståndaren. Tur att Teo är så pass vig och vältränad att han lyckas rädda sig undan. Han är i väldigt bra kondition. Jag är nog..hm..inte i riktigt lika bra form. Om man ska uttrycka sig milt. Annat är det med Teo - han är numera både allmänbildad och vältränad!