söndag 25 november 2007

Operation aktivera Tom


























Operation aktivera Tom inleddes så snart Teo och jag anlände till skogen i lördags. Började med två fält med fyra dummies på varje, fortsatte med att han fick leta mössor och vantar som jag gömt i trädgården, följt av två godissök inomhus. Sedan var han i alla fall lite nöjdare. Teo fick träna dirigeringstecken med hjälp av "klockan." Tecknen klarade han jättebra. Däremot var dummyhanteringen väldigt slarvig, men det brydde jag mig inte om den gången.

Operation aktivera Tom avslutades med det inte så populära momentet kloklippning; det innebär att Tom sitter i sin husses knä, hans matte har laddat upp med godis och jag klipper. När klotången börjar närmar sig tassen tycker Tom ibland att det är bäst att ta det säkra före det osäkra och vrålar högt för säkerhets skull. Ja, det finns tillfällen när det är det tur att det är långt till närmsta granne..