söndag 16 september 2007

Konsten att driva en människa till vansinne...

Konsten att driva en människa till vansinne är en konst Tom behärskar till fullo. Häromdagen fick jag för mig att jag skulle fotografera honom på agilitybanan. Jag parkerade honom på ena sidan en tunnel och placerade mig själv och kameran på andra sidan. Ut ur tunneln kom så den medelålders labradoren....och fortsatte i en väldig fart förbi mig, eftersom en väldigt intressant doft tydligen väntade längre bort på planen. Jag ropar. Han fortsätter oberörd nosa sig fram åt andra hållet. Jag ropar igen. Ingen reaktion.

Jag ser mig omkring för att kolla så att inga människor finns i närheten innan jag ilsket vrålar "Tom HIIIT !" med ett tonfall som skulle fått Teo att krypa ihop av skräck. Tom travar oberörd vidare. Åt andra hållet naturligtvis. Jag springer ifatt honom och hugger tag i nackskinnet. Han reagerar inte nämnvärt utan nosar vidare. Jag är riktigt arg och talar om det för honom. Ingen reaktion. Efter ett ögonblick tittar Tom förvånat upp på mig, precis som han just upptäckt mig, och säger "Nämen hej Cia! Är du också här idag?"